به وبسایت پرتال جامع افق خوش آمدید

تبلیغات

مطالب این تارنما با استفاده از اسکریپت هوشمند خبرخوان افق گردآوری شده است . درصورت مشاهده محتوای نامربوط لینک مطلب را گزارش دهید .

تبلیغات






روابط عمومی الکترونیک

وقتی در دنیای امروز از روابط عمومی سنتی صحبت می کنیم متوجه می شویم که انتقال اطلاعات در گذشته به طور ناقص صورت می گرفته و هزينه هاي زيادي هم صرف اشتباهات ریز و درشت کارگزاران روابط عمومي شده است. اما با آنلاین شدن روابط عمومی ها بسیاری از نواقص ارتباطی سازمانها با مخاطبین برطرف شده است.

با روی کار آمدن روابط عمومی آنلاین دیگر ارتیاطات از حالت عمودی یک سویه به رابطه افقی دوسویه منجر شده است و مخاطبین آنها به دنبال پاسخ سوالات و ابهامات خود از سازمان در اسرع وقت هستند.

روابط عمومی ها به واسطه آنلاین شدن تغییر چهره نمی دهند بلکه آنها به واسطه آنلاین شدن ساختار خود را تغییر می دهند و تلاش می کنند با استفاده از رسانه های جمعی(چاپی،الکترونیک و دیجیتال) سیاستهای ارتباطی خود را اجرا کنند.

وقتی از روابط عمومی آنلاین صحبت می کنیم بر این باور هستیم که ارتباطات دو سویه بین سازمان و مخاطب شکل می گیرد.مخاطبین در این شرایط همان جایی حضور دارند که سازمان هم حضور دارد.در این شرایط سازمان چاره ای جز پاسخ به نیاز او ندارد.

دو سویه بودن ارتباطات ،کاهش هزینه ها و افزایش نرخ بهره وری کارکنان، الزام به پاسخگویی آنلاین، دسترسی سریع به اطلاعات، کاهش حجم نامه های اداری و بایگانی، فراگیری و فرا مرزی بودن اطلاعات، پیش بینی نیازهای تعریف نشده مخاطبین از مزایای روابط عمومی الکترونیک است.

 دانش روابط عمومی الکترونیک یک دانش بین رشته ای است. در این دانش علاوه بر آشنایی با فناوری اطلاعات می بایست از تکنیکهای ارتباطی در جهت تعامل با مخاطبان و محیط پیرامون هم به شکل شایسته استفاده کرد.

اما اگر روابط عمومی بخواهد در عرصه آنلاین وارد شود باید برای 3 بخش برنامه داشته باشد:

1-   مناسبات درونی روابط عمومی شامل  روابط کارکنان،مدیران

2-   مناسبات خارجی روابط عمومی شامل همه مخاطبان(مشتریان و ارباب رجوع)

3-   مناسبات رسانه ای  

حال برای اینکه بتوانیم این برنامه ها را عملیاتی نمود می بایست ابزارهای مختلف ارتباطی  را در خدمت روابط عمومی الکترونیک قرار دهیم.

ذکر یک نکته لازم و ضروری است که روابط عمومی الکترونیک یک مفهوم کلی است و این مفهوم کلی شامل 1-روابط عمومی دیجیتال(متون تولیدی و محتوای معمولی از فرمت چاپی به شکل الکترونیکی در می آید)2-روابط عمومی بر خط(خدمات به صورت شبانه روزی و آنلاین در اختیار مخاطب و مشتری قرار می گیرد)3-ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺳﺎﻳبر(ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﻳﻦ ﺷﻜﻞ ﻣﺘﺼﻮﺭ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ که ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﺍﺳﺖ و وﻳﮋﮔﻲ ﺗﻌﺎﻣﻠﻲ ﻭ ﻣﺸﺎﺭﻛﺖ ﭘﺬﻳﺮﻱ ﺁﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﻭ ﺑﺎﺭﺯمی باشد)4- ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧتی(ﺑﺮﺧﻲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫ ﺎ ﺍﺻﻮﻻ ﺑﺮ ﺑﺴﺘﺮ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﻓﻀﺎ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺣﻴﺎﺕ ﺁﻧﻬا ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺍﺳﺖ)5-  ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻣﺠﺎﺯی(ﻧﻮﻋﻲ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻫﺮﭼﻨﺪ ﻣﻤﻜن ﺍﺳﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺻﻠﻲ ﻣﺘﺒﻮﻉ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.کارهای این روابط عمومی را بخش های کوچک تر و به صورت تخصصی انجام می دهند)



منبع این نوشته
اشتراک گذاری مطلب
تمامی حقوق این وب سایت برای گروه آواساز محفوظ است